Tokyo'da kanat çırpan bir kelebek, California'da kasırgalara neden olabilir

Posted: 18 Nisan 2010 Pazar by mavi in Etiketler:
2

Ben bugün pasta yediğim için dünya eskisi gibi olmayacak. Otobüste bir kızla göz göze geldiğim için dünya eskisi gibi olmayacak. Bir kediyi sevdiğim için dünya eskisi gibi olmayacak. Yaptığımız her hareket dünyayı değiştiriyor. Biz de bir kelebeğiz ve sürekli kanat çırpıyoruz. Ben bu yazıyı yazdığım için dünya değişecek. Dünyayı değiştirmek gibi bir amacım yok. O kendisi sürekli değişim içerisinde ve benim hareketlerim onu şekillendiriyor.

Bundan iki bin yıl önce olimposta yaşayan biri dünyanın kapitalist bir düzene doğru gittiğini görmüş müdür? Sanmıyorum. Biz kimiz ki bundan sonra olabilecekleri kestirelim? Bizim hareketlerimizle şekillenen gelecek gün ve gün yaklaşıyor. Bundan iki bin yıl sonraki dünya düzeni bizim hareketlerimize bağlı. Üstelik yapmak istediklerimizi yapmaktan başka yapmamız gereken bir şey de yok. Dünya bizim hareketlerimizle şekilleniyor.

Günün birinde elektriğin yokolmasıyla internet ortamında yazılan yazıların tamamının kaybolacağı öngörürsek neden kaybolması kesin olan bir yazı yazıyorsun diyeceksiniz. Canım kanat çırpmak istedi.

Kaybolana kadar okunması dileğiyle.

2 Yorum:

  1. Hakan says:

    Buram buram "kelebek etkisi" kokan bir yazı. Şunu sözü hatırlatmakta fayda görüyorum; Yarin ölecekmis gibi yaşa, sonsuza kadar yaşayacakmıs gibi ögren.

  1. ahmet78 says:

    spethan hawking'in yazısı olabilirmi ?

Powered By Blogger