Yeni Çağ'da Etkileşim - Dialog

Posted: 17 Nisan 2010 Cumartesi by Mengüalp in Etiketler: ,
0

"Abi, ne biliyo musun, benim hayatımda en korktuğum şey aptal çıkmaktır, düz aptal, embesil gibi. Acayip, sahiden korku budur yani."


Mengüalp: feedbacki olan insan sağlam çıkar bence.(bugün acayip tartışasım var sanırım :D)


Ömer:Delusion diye de bi şey var ama, sana fact gibi gelen aslında sadece bi yanılsama olabilir, her zaman bu ihtimal var.


Mengüalp: Evet, tam olarak bu ihtimali göz önünde bulundurma olasılığı da gerekli(bkz: her zaman şüpeyle karşıya yaklaşmak.)
o zaman bir öneri, ben birinci mertebeden basamak girişiyle ilk yorumu yaptıysam, hata payım 1/K'dır. 2.Mertebeden bir fonksiyon haline gelirsem, ki bunun için biraz daha fırınlı ekmeklerden lazım - ama olsun- hata payı 0 olacaktır. => Kendi habitatlarımızda fact gelen şeylerin, reelde fact olup olmadığını anlayabiliriz böylelikle. Nasıl?


Ömer:Kainatta matematik düzen olduğu medeniyetin en büyük palavrası değilse tamam.


Mengüalp: Yanlız z-domeniyle matematiğin bir adım önüne geçmiş olmuyor muyuz zaten?


Ömer:Bir yalandan ilerleyerek de mi olsa?


Mengüalp: mutlak doğru referans alınarak gösterilebiliyorsa, evet matematik yalan olsa bile, çalışan çabalayan şahıs azıcık da zekasıyla aptala çıkmaz, kısaca çıkmazsın Ömer Abi


Ömer:Peki "çalışmak, çabalamak" doğru düzlemde ilerlemiyosa, hesaba katılır mı?


Mengüalp: işte bunu Mahzen-i Evrak farklıya kendim refere ederek, doğru düzlemde olduğunu söyleyerek, el cevap veriyorum :)


Ömer:Sen imanında ikrar ettin."


Mengüalp:
nasılsın ömer abi
6:07pm

Ömer:
idare ediyos
6:07pm

Mengüalp:
imanında ikrak etmek ne demek
6:07pm

Ömer:
http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=ikrar&ayn=tam
kararlı olma gibi
6:08pm

Mengüalp:
mühendis olarak yetiştiriliyoruz
6:08pm

Ömer:
öyle
bizim tanrımız matematik olsun istiyolar
6:08pm

Mengüalp:
yok ya
6:08pm

Ömer:
burjuva imanı
6:08pm

Mengüalp:
matematik bir araç
:D
6:09pm
Ömer:
ona put deniyodu eskiden, şimdi araç diyolar
6:09pm

Mengüalp:
benim için bir gözlük matematik
ne her zaman takıyorum
nede çıkarmak istiyorum
6:09pm

Ömer:
hmm
bu daha avantajlı olabilir
ama bence her aynı anda hem gözlükle hem gözlüksüz görmek en avantajlısıdır
6:10pm

Mengüalp:
gözlüğümün altı boşluk ama kullanmayı öğrenmeli
birde onu diyorum ömer abi sen bir fikirde ısrarlıyken anlamaya yönelik fikirlerden çok sonuça yöneliyorum
6:11pm

Ömer:
nasıl yani??
6:11pm

Mengüalp:
misal
benim söylediklerim çok anlaşılmıyo
=konuşmayı daha tam öğrenemedim
6:11pm

Ömer:
:)
6:11pm

Mengüalp:
anlıyorum ama ifade edemiyorum
=> burdan en korktuğun şeye bir prensible yaklaşmaya çalıştım
ve öyle olmadığını söylemeye çalıştım
6:12pm

Ömer:
hmm
6:12pm

Mengüalp:
matematiğin olması veya olmaması
önemsizdir
sadece matematiği kötü emellerime alet ettim
6:12pm

Ömer:
:)
türkçe okulda öğretmeye çalıştıkları bi şey değil
türkçe ölmek üzere zaten
böyle giderse
bizim nesil bi şeyler yapmazsa
2100 leri görmez türkçe
o yüzden kendini ifade ettiğin lisan türkçe ise
onu öğrenmeye çabala
yoksa bi zaman sonra ifade edebileceğin kavramları bile üretemeyebilirsin
en azından gelişme açısından
ama başka diller burda devreye giriyo
ne kadar çok ifade şekli öğrenirsen o kadar zengin bi tahayy
tahayyül aracına sahip olursun
6:15pm

Mengüalp:
anladım
6:15pm

Ömer:
her türlü dil
programlama dilleri, mors alfabesi
vücut dili
hayvanların tepkileri
moleküler etkileşimler
temelde Etki nedir onu öğrenmeye çalış
o zaman bütün bilim dallarına başka bi gözle bakmaya başlıyo insan
ifade tarzlarına
emo ları bile anlamaya çalışıyosun
6:17pm

Mengüalp:
:D
temel etki
tam anlamadım
anlarsam verimli olacağını düşünüyorum
6:18pm

Ömer:
dediğim kafanda bi şey üretip bunu şekle dökmek istiyosan
kainatta şekle dökülen ne kadar düşünce varsa
onları anlamaya dikkat etmek
düşündüğünü forma kavuşturmak için gereklidir
her ne düşünüyosan
bunu gerçekleştirebilme yollarını da düşünürek bulabilirsin
hani feedback gibi
background gibi
ama olayla ya da kişilerle sınırlı kalmadan
bütün konsepti anlamaya çalışmak
etiketlemeden
ötekileştirmeden
dünya senin deney laboratuarın gibi
şu benle ilgidir şu değildir demeden
her şeye öğrenmek isteyen bi gözle bakarak yani
en iğrenilesi şeylerden bile gözünü kaçırmadan mesela
en korkunç şeylerden de
6:22pm

Mengüalp:
kararsız davranmam lazım ozaman girişte?
6:22pm

Ömer:
en güzellerden de
karar söz konusu olmamalı
öğrenmek sadece
nedir bu??
6:22pm

Mengüalp:
anladım bir kalıba sokmadan
anlamak
olduğu gibi
6:22pm

Ömer:
sonunda bi karar almak gerekmez
6:22pm

Mengüalp:
bütünüyle
6:22pm

Ömer:
aynen
nedir yani?
bu gözle bakma
bu gözle bakmak
6:23pm

Mengüalp:
olduğu gözle objektif bakmak
6:23pm

Ömer:
aynen
6:23pm

Mengüalp:
yada subjektif fark etmez
6:23pm

Ömer:
aynen
ama anlamaya çalışmak
bu insan neden bunu yapıyo?
sebebi nedir?
bunu yapmanın kararını nasıl aldı
yaparken nası hissediyo
6:24pm

Mengüalp:
azıcık düşününce anlayabiliyorsun zaten sebepleri, sonuçlardan çıkartıyorsun
yaşamak o şey/kişi için
6:24pm

Ömer:
benim onun yanında olmam onu etkiliyo mu??
işte bundan emin olamazsın
6:24pm

Mengüalp:
tabiykide
6:24pm

Ömer:
o yüzden sürekli sürprizlere hazır olacaksın
6:24pm

Mengüalp:
kendimce anlayabilirim, ufkum kadar
6:25pm

Ömer:
bütün ihtimallesi sürekli gözden geçireceksin
bütün "etkileşim" süresi boyunca
senin moleküllerin
onun moleküllerine şu kadar yaklaşınca neler oluyo
sen de neler oluyo
kendini de anlamaya çalışacaksın
neden bunu yapıyorum? diye
başka ne yapabilirdim?
başka türlü düşünebilir miydim?
haklı olan ben miyim? tek bir hakikat var mıdır? yoksa hakikat anlamsız mıdır?
:)
6:27pm

Mengüalp:
referanssız anlamak
belkide tanımı budur
6:27pm

Ömer:
bağlantısız
bağlanmadan
"ben kendimi bağlarım, seni kim bağlıyo"
ya da "ne bağlıyo?"
bu soru çarpıcı bi soru bence
çoğu insan bi yerlerden referansla düşünüyo sanki
o referansları bilince o insanın bütün potansiyelini anlıyosun
kehanet böyle bi şeydi heralde
6:29pm

Mengüalp:
sınırlarını keşfetmek gibi
6:29pm

Ömer:
yalnızca insanlar için geçerli değil
her "şey" için
her şeyi her olguyu
tam kehanet
6:30pm

Mengüalp:
bu durumda gözlem ve analiz yetisi önem kazanıyor
6:30pm

Ömer:
ondan sonra desin ki 100 sene sonra şu olacak
tabi ki
işlemci kapasitesi

6:30pm

Mengüalp:
ve diğer donanımlar
6:30pm

Ömer:
kapsamlı programlama
ve kendi kendini upgrade edbilme
ya da "online upgrade"
dolayısıyla internet!
yeni çağın etkileşim ve anlaşım alemi
6:32pm

Mengüalp:
internetten eğitimin veriminin düşük olduğu kanısındayım, bence bu yüzden bu kadar nimet içinde çok fazla verim elde edemiyoruz
6:32pm

Ömer:
ingilizce!
öncelikle kendini geliştireceksin
internetin resmi dili ingilizcedir
konuşamayan bile ingilizce yazıyo artık
kendini en iyi şekilde ifade etmek isteyen ingilizceyi en iyi şekilde kullanmaya çalışıyo
bi de sanat tabii ki
müzikle ifade
renklerle
6:34pm

Mengüalp:
ya da benim gibi ifade edemeyenler ortaya çıkıyor
6:34pm

Ömer:
ve dil ve görsel
tiyatro
işte bu eğitimi böyle alırsın
bu doğuştan gelen bi şey değil
öğrenilen bi şey
düşünüp düşünememen doğuştandır
ama ifade edebilme tamamen çevreseldir
nası olacağı gene doğuşla sınırlanabilir belki ama
pek çok yolu kesinlikle vardır
türkçe için peyami safa oku derim
nazım hikmet
ömer seyfettin de olur
attila ilhan
6:37pm

Mengüalp:
şimdi biraz daha sınırlarımın darlığını anlayabiliyorum
6:37pm

Ömer:
bunların dilleri çok iyidir
ama eskidir
geçen yüzyıl
perihan mağden vardır yeni
radikaldeki yazılarını bulursan
o yeni türkçedir
sınırsız.

0 Yorum:

Powered By Blogger